روز جابجایی و اسباب کشی ، ممکن است فرآیند خستهکنندهای داشته باشد، اما اگر از هر کسی
که این فرآیند را انجام داده باشد بپرسیم که سختترین بخش آن از انتخاب خانه گرفته تا بستهبندی چه
بوده، جواب خواهد داد که روز جابجایی!آخرین روزی که در خانه فعلی خود هستیم و میخواهیم به
خانه جدید برویم، میتواند به شدت استرسزا باشد. خیلی از ما فکر میکنیم چون این آخرین قدم و بخش
این فرآیند طولانی است، آن را جدی نمیگیریم، اما واقعیت این است که روز جابجایی مشکلات جدید و
مخصوص خود را دارد.از همین ابتدا باید بگوییم که بیدقتی کردن به کوچکترین جزئیات نیز ممکن است
مشکلات بزرگی به بار بیاورد. باید در روزهای منتهی به روز جابجایی، تا جایی که میتوانیم دقیق باشیم و
سعی کنیم که اشتباهات روز اسبابکشی نکنیم. در این مطلب، میخواهیم ۱۴ توصیه مفید برای روز جابجایی
را مرور کنیم که میتوانند این روز سخت، طولانی و طاقتفرسا را برای ما راحتتر کنند.
۱. صبح زود بیدار شویم.
باید برنامهریزی منظمی برای زمانمان داشته باشیم. بهترین راه داشتن زمان بیشتر، این است که زودتر از
خواب بیدار شویم! روز جابجایی طولانی و خستهکننده است و به همین خاطر، باید آن را باانرژی و هوشیار
شروع کنیم. شب قبل کمی زودتر بخواهیم تا زمان بیشتری برای استراحت داشته باشیم. برای بیدار شدن،
منتظر رسیدن شرکت حمل و نقل نباشیم.
۲. لباس مناسب روز جابجایی بپوشیم.
لباسی که در روز جابجایی میپوشیم شاید بیاهمیت به نظر برسد، اما نباید آن را دست کم بگیریم. لباسهای
راحت بپوشیم و برای جلوگیری از هر نوع زخم و مصدومیتی، بهتر است که از پوشیدن لباسها و کفشهایی
که گره دارند، خودداری کنیم. اگر در حال عزیمت به شهر یا منطقهای بسیار دورتر از خانه فعلی خود هستیم
، به این موضوع فکر کنیم که شاید آب و هوا تغییرات زیادی داشته باشد. در این صورت، بهتر است که یک
جفت لباس تمیز هم در وسایل همراه خود داشته باشیم.
۳. گوشی همراه خود را شارژ کنیم.
مطمئن شویم که علاوه بر خودمان، گوشی اعضای خانواده یا دوستانی که با ما در روز جابجایی در حال
حرکت هستند نیز شارژ کامل داشته باشد. ممکن است از آنها جدا شویم و نیاز به برقراری تماس تلفنی
داشته باشیم. همچنین، شرکتی که وسایل ما را منتقل میکند، ممکن است در پیدا کردن مسیر مشکل داشته
باشد و بخواهد با ما تماس بگیرد. شاید هم ما مجبور شویم به آنها زنگ بزنیم و ببینیم که کجا هستند. در
هر صورت، همه اینها نیازمند این است که گوشی ما شارژ کافی داشته باشد.
۴. از لیستهای مختلف روز جابجایی استفاده کنیم.
شاید خیلی از ما فکر کنیم که لیست نوشتن کار بیهوده و زمانبری است، اما واقعیت این است که لیستها
میتوانند بخش زیادی از نگرانیها ما را از بین ببرند و اتفاقاً، باعث شوند که مدیریت زمان بهتری داشته
باشیم. قبل از روز جابجایی، لیستی از شماره تلفن و اسامی راننده و دیگر اعضای شرکت حمل و نقل بسازیم.
لیست دیگری هم از مسئولیتهای هر کدام از اعضای خانواده یا دوستانی که قصد کمک به ما دارند، درست
کنیم. لیست مهم دیگری که میتواند به ما کمک کند، مربوط به کارتنهای لوازم خانه و محتویات آنها است.
علاوه بر نوشتن لیستها به صورت دستی، میتوانیم از برنامههای مشابه برای گوشیهای هوشمند استفاده
کنیم.بیشتر بخوانیداسباب کشی راحت : ایدهها و ترفندهایی برای بسته بندی و جابجایی آسانتر
۵. از دیگران کمک بگیریم.
اگر دوست یا هر آشنای دیگری داریم که میخواهد در روز جابجایی به ما کمک کند، مطمئن شویم که
مسئولیت هر کدام از آنها مشخص شده باشد. با تغییر ناگهانی برنامهها، مسئولیتها نیز ممکن است عوض
شود و به همین خاطر، بهتر است که از قبل بدانیم که هر کسی در روز جابجایی، مشغول به چه کاری خواهد
بود. اگر مدیریت مناسبی در این بخش داشته باشیم، کارهایمان راحتتر و بدون مشکل انجام میشوند.
۶. لوازم خود را به درستی بستهبندی و تقسیم کنیم.
جمع کردن و بستهبندی لوازم خانه کار راحتی نیست. بهتر است قبل از شروع به کار، اطلاعات بیشتری
در این زمینه کسب کنیم و آگاهی خود را افزایش دهیم. اگر وسایل ما به درستی بستهبندی نشوند، ممکن
است در جابجایی صدمه ببینند و حتی از بین بروند. ممکن است برخی از متعلقات ما، نیازمند حمل و
بستهبندی خاصی باشند. فراموش نکنیم که روی هر کارتن، برچسبی که نشاندهنده محتوای آن باشد بزنیم
تا هنگام باز کردن آنها در خانه جدید، گمراه نشویم و وقت زیادی را تلف نکنیم.
۷. به فکر وعدههای غذایی روز جابجایی باشیم.
روز قبل از جابجایی، درباره وعدههایی غذایی موردنیاز فکر کنیم. غذاهای حاضری مثل ساندویچ و پیتزا
میتوانند گزینه مناسبی باشند. میتوانیم یک بسته غذایی هم برای کارگران آماده کنیم. اگر زمان جابجایی
بیشتر از آن چه که فکر میکردیم طول بکشد، قطعاً به استراحت نیاز پیدا خواهیم کرد و بد نیست که در
زمان استراحت، خوراکیهای مختلفی داشته باشیم. اگر در هوای سرد به خانه جدید میرویم، میتوانیم از
نوشیدنیهای گرم مثل چای و قهوه استفاده کنیم.
۸. مراقب کودکان در روز جابجایی باشیم.
جابجایی با کودکان ممکن است بسیار سخت شود. مطمئن شویم که کسی برای مراقبت از آنها وجود دارد.
در روز جابجایی، خانه ما بسیار شلوغ است و افراد زیادی در حال رفت و آمد از آن هستند. به همین خاطر
، باید فردی وجود داشته باشد که تنها مسئولیت او، مراقبت از کودکان است. میتوانیم از یکی از دوستان
خانوادگی بخواهیم که چنین کاری را انجام دهد. در غیر این صورت، بهتر است از یک پرستار کودک حرفهای
کمک بخواهیم. این کار اگرچه باعث بالا رفتن هزینههای ما میشود، اما ارزشش را دارد.
۹. حیوان خانگی خود را به فرد آشنایی امانت بدهیم.
اگر حیوان خانگی داریم، بهترین راه این است که آن را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده که حیوانمان
او را میشناسد، قرض بدهیم. همانطور که میدانیم، حیوانات خانگی با غریبهها چندان صمیمی نیستند و
ممکن است باعث به وجود آمدن دردسرهایی شوند و یا حتی بدتر، ممکن است آنها را گم کنیم.بیشتر بخوانید
رنگ خاکستری در دکوراسیون خانه و ترکیب آن با سایر رنگها
۱۰. نظافت خانه جدید بعد از رسیدن لوازم را انجام دهیم.
بعد از این که کارگرها لوازم و مبلمان ما را درون خانه جدید قرار میدهند و میروند، ما با یک شلوغی
حسابی طرف خواهیم شد! در روزهای منتهی به جابجایی، لوازم و مواد شوینده مناسب خریداری کنیم. بعد
از قرار گرفتن لوازم در جای خودشان، اولین کاری که باید انجام دهیم نظافت خانه جدید است. باز هم میتوانیم
از دوستان و آشنایان خود درخواست کمک کنیم و یا اگر استطاعت مالی آن را داریم، از خدمات شرکتهای
حرفهای نظافت استفاده کنیم.
۱۱. هماهنگیهای مربوط به پرداخت هزینهها در روز جابجایی را انجام دهیم.
شرکتهای حمل و نقل لوازم خانگی معمولاً پیش از شروع کار، مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت میکنند و
باقی هزینه را پس از انجام کار و خالی کردن لوازم در خانه جدید میگیرند. شاید در آن زمان ما در حال
انجام کارهای مختلف مربوط به خانه باشیم، اما فراموش نکنیم که مبلغ باقیمانده را به صورت نقدی داشته
باشیم و یا اگر مایل به پرداخت از طریق کارتهای بانکی هستیم، حواسمان باشد که کارتها را دم دست
بگذاریم و جای آنها را فراموش نکنیم.
۱۲. فهرست لوازم را بررسی کنیم.
فراموش نکنیم که قبل از رفتن کارگران شرکت حمل و نقل، لوازم خود را بررسی کنیم و ببینیم که
همهچیز به صورت سالم تحویل داده شده است. این نکته مهمی است چون اگر وسیلهای صدمه دیده
و یا از بین رفته باشد، ما حق شکایت از شرکت را داریم.
۱۳. اسناد شخصی و جواهرات را خودمان برداریم.
ازآنجایی که روز جابجایی بسیار شلوغ و تنشزا است و ممکن است مسائل مختلفی را فراموش کنیم،
در روز قبل آن تمام اسناد، مدارک شخصی و جواهرات را در کیف خودمان بگذاریم و مطمئن شویم
که آنها را در ماشینهای مخصوص حمل و نقل قرار ندهیم.
۱۴. مسیر خانه جدید را تایید کنیم.
فرقی نمیکند که خانه جدیدمان فقط چند خیابان با ما فاصله دارد یا کلاً در شهر دیگری باشد، در هر
صورت باید قبل از روز جابجایی، حداقل دو بار مسیر منتهی به خانه جدید را بررسی کنیم. این مسیر
را در اختیار شرکت حمل و نقل نیز بگذاریم. شاید آنها پیشنهاد دیگری برای طی کردن این مسیر
داشته باشند.
باربری درچالوس-جابه جایی درچالوس-اسباب کشی درچالوس-حمل ونقل درچالوس