برنامه ریزی برای اسباب کشی و جابجایی داشتن برنامه ریزی برای اسباب کشی
درجهت داشتن تجربه ای مناسب و صحیح از جابجایی بسیار مهم می باشد.
جابجاییاسترس بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. و مدیریت امور در این
زمینه تنها از طریق داشتن استراتژی مطمئن کنترل حساس ترین امور ممکن میباشد.
در این صورت است که قادر خواهید بود تمامی استرس جابجایی را برای خود و
خانواده تان در از میان بردارید.در وهله اول جهت انجام برنامه ریزی برای اسباب کشی
یک جدول دقیق برای زمان بندی هایتان آمده نمایید. با این تمامی امور را سازماندهی
خواهید کرد و قطعا هیچ موردی از قلم نخواهد افتاد. به انضمام اینکه با انجام این کار
تمرکزتان نیز افزایش خواهد یافت و هیچ موردی را فراموش نخواهید کرد.
جدول برنامه ریزی برای اسباب کشی
با آماده کردن این جدول دقیقا مشخص کنید که هریک از اقدامات دقیقا باید در چه ماه، هفته، روز و ساعتی
باید اتفاق بیافتد. به راحتی با یک جدول و چک لیست قادر خواهید بود تا پیشرفت کارها را بسنجید.
اگر بخواهیم در کل مزایای داشتن یک چک لیست اسباب کشی را بیان نماییم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:
- کاهش هرجومرج در جابجایی
- سرعت بخشیدن به آمادهسازی جهت بسته بندی اثاثیه و حمل بار
- و کاهش استرس ناشی از آن میشود.
- برای اطلاع از نحوه صحیح آماده کردن چک لیست جابجایی بهتر است مطلب : چک لیست اسباب کشی را مطالعه نمایید.
شروع برنامه ریزی از هشت هفته پیش از اسباب کشی
هشت هفته قبل از جابجایی بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی تان می باشد. با ما همراه باشید. خود را از همین زمان آماده کنید:
- شروع به یافتن خانه ای مناسب نمایید
- اگر خانه مناسب را یافتید حتما اطراف محل آن را دقیقا مورد بررسی قرار دهید
- وسایل اضافه ای ه مدت هاست از آن ها استفاده نکرده اید و یا اینکه خراب هستند را کنار بگذارید.
- یک شرکت باربری خوب و معتبر را پیدا کنید.
این کارها را در مدت دو هفته قبل از جابجا شدنتان حتماً انجام دهید.
برنامه ریزی برای شش هفته پیش از اسباب کشی
برنامه ریزی خود را برای اسباب کشی در شش هفته باقیمانده به جزئیات:
- زمان حرکت
- بسته بندی
- تنظیم بودجه
- بیمه
- و غیره
اختصاص دهید.
اسناد باربری و تنظیم بودجه
یک پوشه تهیه کنید و تمام اسناد مربوط به باربری وسایل منزل اعم از:
- برنامهها
- قراردادها
- امور مالی و …
- را در آن نگه دارید. یکی از موارد مهم بودجه اسباب کشی است. که برای سازماندهی امور مالی و
- صرفهجویی هرچه بیشتر هزینهها باید تنظیم شود.
محل کار خود را مطلع نمایید
به محل کار خود درباره جابجایی اثاثیه منزل اطلاع دهید. و روز حمل اثاثیه را با آنها هماهنگ کنید.
توافقات لازم را با صاحبخانه فعلی انجام دهید. تا بهموقع بتوانید ودیعه خود را دریافت نمایید.
مواد شیمیایی و ممنوع را بررسی کنید
فهرستی از وسایل خطرناک و ممنوع در بارگذاری در کامیون حمل اثاثیه مثل:
- رنگها
- مواد اسیدی
و …تنظیم نمایید . تصمیم بگیرید چه کاری با آنها انجام دهید (آنها را دور بریزید، بفروشید، تا روز
جابجایی آنها را مصرف کنید و… ).
وسایل بسته بندی را تهیه کنید
کمکم به این فکر باشید که تعداد کارتن بسته بندی و ملزومات موردنیاز را تهیه کنید. وسایل بسته بندی
لوازم با ارزش و بسته بندی اثاثیه منزل را نیز تهیه کنید.
برنامه ریزی برای چهار هفته پیش از جابجایی
در ادامه برنامه ریزی برای جابجایی اثاثیه کارهایی مثل:
تغییر آدرس
تغییر آدرس و ارائه آدرس جدید به بانک، شرکتهای بیمه، وکلا و دیگر افراد مهم و مؤسسات
انتقال آب و برق و… و لغو عضویت و اشتراکها
حمل حیوانات خانگی
آماده شدن برای جابجایی حیوانات خانگی با چکاب کامل توسط دامپزشک انجام شود. بررسی کامل
و جمعآوری سوابق و گواهی سلامت آنها
روش سفر خود را انتخاب کنید
بررسی خودرو شخصی و برنامه ریزی برای غذا و مسکن در طول مسیر (در صورت نیاز)
رزرو پرواز اگر با هواپیما به شهر دیگر نقلمکان میکنید. رزرو یک شرکت حملونقل قابلاعتماد
برای حملونقل خودرو
بسته بندی وسایل فصلی
بسته بندی وسایلی که بهندرت استفاده میشوند، تجهیزات تخصصی، لباس های غیررسمی و
دکوراسیون وهر چیز دیگری که به آن نیاز ضروری ندارید.مواردی را که در جعبه ضروری
بستهبندیشده و اشیاء ارزشمند که نمیخواهید در اختیار کارگران اسباب کشی قرار دهید، را کنار
بگذارید.
برنامه ریزی برای دو هفته پیش از اثاث کشی
در ادامه برنامه ریزی برای اثاث کشی انجام کارهای زیر توصیه میشود:
رسیدگی به حسابها و وسایل قرضی
پرداخت هر صورتحساب یا بدهی که ممکن است داشته باشید.
پس دادن کتابهایی که از کتابخانه گرفتهاید.
بازگردان هر چیزی که از دوستان یا همسایگان قرض گرفتهاید.
تحویل مواردی که برای تمیز و یا تعمیر کردن دادهاید.
خداحافظی کنید
با تمام مکانهای موردعلاقه در شهر فعلی خداحافظی کنید.
یک مهمانی برای خداحافظی از تمام دوستان و اعضای فامیل برگزار کنید.
بسته بندی وسایل غیرضروری
انباری و زیرزمین خانه را بررسی کنید.
در این زمان میتوانید بسیاری از آثار هنری، دکوراسیون، کتاب، لوازم اداری و
وسایل سرگرمی خود را بسته کنید.
رزرو پارکینگ و آسانسور
یک پارکینگ برای کامیون باربری در نزدیکی ورودی خانه جدید پیدا کنید.
اگر قصد جابجایی به آپارتمانهای بلند را دارید یک آسانسور رزرو کنید.
مواد غذایی فریز شده و داخل یخچال را مصرف کنید.
برنامه ریزی برای یک هفته پیش از حمل اثاثیه
در برنامه ریزی برای حمل اثاثیه منزلتان تنها یک هفته زمان دارید. پس بیشتر لباسها و کفشها،
لوازم آشپزخانه، طلا و جواهر، بازیهای کودکان و اسباببازیها و سایر موارد را بسته بندی کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد لازم را برداشتهاید.یک صندوق ذخیره برای نگهداشتن آنها در طول
سفر به خانه جدید خوددارید.
دو روز پیش از جابجایی
پایان بسته بندی هر مورد متفرقه که باقیمانده است و دوباره خانه خود را بررسی کنید. تا اطمینان حاصل
کنید که چیزی را فراموش نکردهاید. جعبه ضروری شب اول و تمام اقلامی را که میخواهید با شما باشند
را بسته کنید. آنها را بهطور جداگانه از وسایل دیگر خود نگهدارید.تا اطمینان حاصل شود که آنها در
کامیون اسباب کشی بهطور تصادفی قرار داده نخواهند شد. وسایل الکترونیک خود را بسته بندی کنید.
وسایل و لوازم موردنیازتان را جهت برنامه ریزی برای اسباب کشی به مکان جدید خود آماده کنید.
برنامه ریزی برای یک روز پیش از اسباب کشی
در این روز بیش از هر زمان دیگری به تمرکز نیاز دارید.
- چکلیست برنامه ریزی برای اسباب کشی را در دسترس داشته باشید
- یک استراحت شبانه خوب و کافی داشته باشید و صبح زود بیدار شوید
تا علاوه بر حفظ سلامتی در اسباب کشی بهتر به کارهایتان برسید.
- از ایمنی وسایل و بستهبندیها مطمئن شوید.
- وسایل برقی را از برق بکشید.
- برای بسته بندی یخچال , بسته بندی و حمل لباسشویی و حمل ظرفشویی و … آنها را خوب تمیز کنید .
- اتصالات آنها را جدا کنید. برای این کار از متخصصین شرکتهای باربری کمک بگیرید.
- اقدامات لازم برای محافظت از خانه قدیمی از آسیب و جلوگیری از حوادث و صدمات در زمانی که اقلام خود را از خانه خارج و بار کامیون حمل بار میکنید انجام دهید.
- بچهها و حیوانات خانگی را از هرجومرج اسباب کشی دورنگه دارید.
- به مقدار کافی میان وعده و نوشیدنی درصورتیکه جابجایی بیش از 3-4 ساعت طول بکشد در نظر داشته باشید.
- خانه فعلی را درنهایت تمیز کنید.
- آخرین نگاه را به اطراف بیندازید.
- قفل درب را چک کنید.
و شروع به سفر برای رفتن به خانه جدید نمایید.
باربری درچالوس-اسباب کشی درچالوس-حمل ونقل لوازم منزل درچالوس-اثاث کشی درچالوس-حمل لوازم سنگین درچالوس